Nasze działania w związku z pandemią COVID-19

PROCEDURY BEZPIECZEŃSTWA

 

Informacje ogólne:

  1. Wprowadzane procedury są zgodne z wytycznymi dla funkcjonowania hoteli w trakcie epidemii COVID-19 w Polsce opracowanymi przez Ministerstwo Rozwoju w konsultacji z GIS (z dn. 28.04.2020).
  2. Procedury są aktualizowane i dostosowywane do wydawanych rozporządzeń i wytycznych stosownych organów. Należy mieć na uwadze, że w związku z dynamicznie zmieniającymi się wytycznymi, w trakcie pobytu procedury mogą się różnić od zaprezentowanych w niniejszym dokumencie.

 

Cel wdrażanych procedur:

  1. Minimalizowanie ryzyka zakażenia Gości oraz innych osób z zewnątrz, w tym dostawców.
  2. Zwiększenie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia dla pracowników (obsługi) Gości hotelu.
  3. Ograniczenie liczby kontaktów na terenie hotelu w danym przedziale czasowym, w ramach zabezpieczenia przed ryzykiem zakażenia.
  4. Kompleksowe działanie dostosowane do etapu zaawansowania stanu epidemicznego.

 

Wytyczne zostały podzielone na cztery części:

  1. Zapewnienie bezpieczeństwa w hotelu.
  2. Procedury postępowania w przypadku podejrzenia u osób/klienta zakażenia koronawirusem.
  3. Zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom/obsłudze.
  4. Procedury zapobiegawcze: podejrzenie zakażenia koronawirusem pracowników/obsługi.

 

Podsumowanie najważniejszych procedur:

  1. Pokoje po każdym pobycie są ozonowane. Powierzchnie i sprzęty (np. pilot, sterownik klimatyzacji, włączniki itp.) są dezynfekowane.
  2. W trakcie pobytu sprzątanie jest ograniczone do minimum – wyłącznie na życzenie Gościa, pod jego nieobecność w pokoju, z zachowaniem wszelkich procedur sanitarnych.
  3. W pokojach nie ma udostępnionych suszarek do włosów – zgodnie z wytycznymi GIS.
  4. Śniadania i inne posiłki oferowane są w formie serwowanej. Istnieje możliwość zamówienia obiadokolacji (danie dnia szefa kuchni) lub skorzystania z dań à la carte. Godziny posiłków: śniadania 8:00 – 11:00, obiadokolacja 18:00 – 20:00. Restauracja à la carte Kwiat Paproci jest czynna w godzinach 13:00 – 22:00.
  5. Basen dostępny jest na wyłączność, tylko po uprzedniej rezerwacji, dla grup liczących do 12 osób (sesje o pełnych godzinach od 09:00, ostatnie wejście o godz 20:00). Maksymalny czas przebywania w strefie basenowej to 45 minut. Po każdej sesji strefa podlega dezynfekcji.
  6. Sauna sucha dostępna jest od piątku, od godz.15.00 do niedzieli, do godziny 14.00. W pozostałych terminach – na życzenie gości. Do sauny suchej jednorazowo mogą wejść max. 2 osoby. Sauny infrared i parowa nie są udostępniane gościom (zgodnie z wytycznymi MR i GIS).
  7. Wstęp na siłownię możliwy jest tylko dla osób wspólnie zamieszkałych w pokoju, wymagana wcześniejsza rezerwacja (godziny wejść: 9:00, 11:00, 13:00, 14.30, 16.00, 17.30, 19.00). Maksymalny czas przebywania w strefie to 60 minut.
  8. Sala gier dezynfekowana jest kilka razy w ciągu dnia.
  9. Kids' Club Puchacz Bobo dostępny jest wyłącznie w godzinach pracy animatorki (16:00- 21:00).
  10. Istnieje możliwość wypożyczenia rowerów, po każdym użyciu są dezynfekowane.

 

Zapewnienie bezpieczeństwa w hotelu:

  1. Umieszczenie na terenie hotelu dozowników z płynem do dezynfekcji rąk dostępnych dla Gości, a w szczególności przy wejściach na teren obiektu, w obszarze recepcji, przy wejściu do wind, punktów gastronomicznych oraz przy wyjściu z toalet.
  2. Możliwość zakupu maseczek ochronnych w recepcji.
  3. Wywieszenie w pomieszczeniach sanitarno - higienicznych instrukcji dot. mycia rąk, zdejmowania i zakładania rękawiczek, zdejmowania i zakładania maseczki, a  przy dozownikach z płynem do dezynfekcji – instrukcji prawidłowej dezynfekcji rąk.
  4. Zapewnienie sprzętu i środków oraz monitorowanie codziennych prac porządkowych, ze szczególnym uwzględnieniem dezynfekowania powierzchni dotykowych - poręczy, klamek, włączników światła, uchwytów, poręczy krzeseł i powierzchni płaskich, w tym blatów w pomieszczeniach pracy i w pomieszczeniach do spożywania posiłków należy przestrzegać wymaganego dystansu przestrzennego między personelem a Gośćmi (minimum 2 metry).
  5. Ograniczenie do minimum czasu przebywania Gościa przy recepcji.
  6. Możliwość użytkowania sal konferencyjnych na zasadach opisanych aktualnymi przepisami prawa (zachowanie dystansu społecznego wynoszącego minimum 2 m odległości osoby od osoby).
  7. Bieżące dezynfekowanie, nie rzadziej niż co godzinę, ogólnych toalet, wind, blatu recepcyjnego (po każdym Gościu), klamek, poręczy, uchwytów, telefonów, klawiatury komputerów, urządzeń w pomieszczeniach socjalnych oraz innych, często dotykanych powierzchni.
  8. Precyzyjne dozowanie profesjonalnych środków myjących.
  9. Ograniczenie rutynowego sprzątania pokoi, które powinno się odbywać jedynie na życzenie Gościa.
  10. Po każdym kliencie rutynowe sprzątniecie pokoju i dezynfekcję wszystkich powierzchni dotykowych (w tym oparcia krzeseł), sprzętu (np. piloty, sterownik do klimatyzacji, włączniki), gruntowne wywietrzenie pomieszczenia i dokonanie ozonowania.
  11. Pokój ponownie będzie wynajęty po zakończeniu dezynfekcji w okresie zgodnym z instrukcją urządzenia służącego do ozonowania.
  12. Personel sprzątający jest wyposażony i przestrzega używania jednorazowej maseczki, rękawiczek, a w razie potrzeby jednorazowego fartucha z długim rękawem.
  13. Pościel i ręczniki są prane w temp. min 60 ºC z dodatkiem detergentu. Prane i dostarczane w reżimie sanitarnym.
  14. Zakaz używania hotelowych suszarek nadmuchowych w łazienkach pokojowych.
  15. W miarę możliwości systematyczne wietrzenie wszystkich pomieszczeń hotelu bądź ozonowanie (lub dekontaminacja w innej dostępnej technologii) powierzchni wspólnych, w wyznaczonych zakresach czasowych.
  16. Dezynfekcja sprzętów hotelowych udostępnianych Gościom (np. rower itp.) po każdym użyciu.
  17. W związku z zagrożeniem wirusem COVID -19 hotel ma prawo do zawieszenia lub ograniczenia usług, które zwiększałaby zagrożenie Gości oraz personelu hotelu (np. dostarczanie bagaży do pokoi itp.)
  18. Wyznaczenie i przygotowanie (m.in. wyposażonego w środki ochrony indywidualnej i płyn dezynfekujący) pomieszczenia, lub pokoju, w którym będzie można czasowo odizolować osobę w przypadku stwierdzenia objawów chorobowych.
  19. Umieszczenie w recepcji, w widocznym miejscu potrzebnych numerów telefonów do stacji sanitarno-epidemiologicznej, służb medycznych.
  20. Procedury bezpieczeństwa zastosowane w związku z wirusem COVID-19 w hotelu zostały udostępnione dla Gości w recepcji oraz na stronie internetowej hotelu.

 

Procedury postępowania w przypadku podejrzenia u osób/klienta zakażenia koronawirusem:

  1. W przypadku stwierdzenia wyraźnych oznak choroby jak uporczywy kaszel, złe samopoczucie, trudności w oddychaniu, Gość nie zostanie wpuszczony na teren obiektu. Zostanie poinstruowany o jak najszybszym zgłoszeniu się do najbliższego oddziału zakaźnego, celem konsultacji z lekarzem, poprzez udanie się tam transportem własnym lub powiadomienie 999 albo 112.
  2. Jeśli Gość mieszka w hotelu – czasowe odizolowanie go w dedykowanym pomieszczeniu, powiadomienie dyspozytora medycznego o podejrzeniu zakażenia i zgłoszenie incydentu do kierownictwa obiektu, co umożliwi obsłudze ustalenie obszaru, w którym poruszała się i przebywała osoba, przeprowadzenie rutynowego sprzątania, zgodnie z procedurami obiektu oraz zdezynfekowanie powierzchni dotykowych (klamki, poręcze, uchwyty itp.).
  3. Ustalenie listy pracowników oraz klientów (jeśli to możliwe) obecnych w tym samym czasie w części/częściach obiektu, w których przebywał klient i  zalecenie stosowania się do wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego dostępnych na stronie gov.pl/web/koronawirus/ oraz gis.gov.pl odnoszących się do osób, które miały kontakt z zakażonym.
  4. Wstrzymanie przyjmowania Gości, powiadomienie właściwej miejscowo powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej i stosowanie się ściśle do wydawanych instrukcji i poleceń.

 

Zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom/obsłudze:

  1. Ustalenie zadań i procesów, które zwykle wymagają ścisłej interakcji i określenie sposobów ich modyfikacji, aby zwiększyć fizyczne odległości między pracownikami i zachować bezpieczeństwo pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa (w zakładach pracy minimum 1,5 m).
  2. Podzielenie zmian pracy w celu zwiększenia bezpieczeństwa pracowników przebywających w danym momencie na terenie hotelu, stosownie do możliwości.
  3. Zmniejszenie liczby pracowników korzystających w tym samym czasie ze wspólnych obszarów np. stołówki pracowniczej, szatni itp. W pomieszczeniach tych zaleca się, aby liczba osób z nich korzystających umożliwiała zachowanie dystansu społecznego min. 2 m. Wyposażenie obsługi hotelu w środki ochrony indywidualnej w tym, maski lub przyłbice, rękawiczki oraz środki do dezynfekcji rąk, a także nieprzemakalne fartuchy z długim rękawem, do użycia w razie potrzeby.
  4. Zalecenia dla pracowników:
    • Przed rozpoczęciem pracy, tuż po przyjściu do pracy obowiązkowo należy umyć ręce wodą z mydłem.
    • Nosić osłonę nosa i ust, ewentualnie przyłbicę oraz rękawice ochronne podczas wykonywania obowiązków. 
    • Zachować bezpieczną odległość od rozmówcy i współpracowników (rekomendowane są 2 metry).
    • Regularnie często i dokładnie myć ręce wodą z mydłem zgodnie z instrukcją znajdującą się przy umywalce i dezynfekować osuszone dłonie środkiem na bazie alkoholu (min. 60%).
    • Podczas kaszlu i kichania zakryć usta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką – jak najszybciej wyrzucić chusteczkę do zamkniętego kosza i umyć ręce.
    • Starać się nie dotykać dłońmi okolic twarzy, zwłaszcza ust, nosa i oczu.
    • Dołożyć wszelkich starań, aby stanowiska pracy były czyste i higieniczne, szczególnie po zakończonym dniu pracy. Należy pamiętać o dezynfekcji powierzchni dotykowych jak słuchawka telefonu, klawiatura i myszka, włączniki świateł czy biurka.
    • Regularnie (kilka razy w ciągu dnia) czyścić powierzchnie wspólne, z którymi stykają się klienci, np. klamki drzwi wejściowych, poręcze, blaty, oparcia krzeseł.
    • Unikać dojazdów do pracy środkami komunikacji publicznej, jeżeli istnieje taka możliwość.
  5. Zapewnienie wietrzenia nieklimatyzowanych pomieszczeń.
  6. Ograniczenie do niezbędnego minimum spotkań i narad wewnętrznych; spotkania powinny być przeprowadzane przy otwartych oknach z zachowaniem rekomendowanych przez służby sanitarne odległości pomiędzy osobami (minimum 2 m); preferowany kontakt telefoniczny oraz mailowy.
  7. Ograniczenie korzystania przez pracowników z przestrzeni wspólnych, w tym:
    • wprowadzenie różnych godzin przerw,
    • zmniejszenie liczby pracowników korzystających ze wspólnych obszarów w danym czasie (np. przez rozłożenie przerw na posiłki).
  8. Szczególna troska o pracowników z grup bardziej narażonych na ryzyko epidemiczne – jeśli to możliwe nie angażowanie w bezpośredni kontakt z klientem osób powyżej 60 roku życia oraz przewlekle chorych.
  9. Obowiązek stosowania przez dostawców hotelu środków ochrony osobistej zgodnie z aktualnymi przepisami prawa.
  10. Wdrożenie procedur postępowania na wypadek wystąpienia sytuacji podejrzenia zakażenia.
  11. Celem ograniczenia kontaktów międzyludzkich, tam gdzie jest to możliwe, wykorzystywanie do komunikacji m. in. telefonów, poczty elektronicznej itp.

 

Procedury zapobiegawcze: podejrzenie zakażenia koronawirusem pracowników/obsługi:

  1. Personel hotelu został zapoznany z wprowadzonym protokołem związanym z wirusem COVID-19 (przekazanie najważniejszych wytycznych i obowiązków w tym zakresie).
  2. Pracownicy i obsługa hotelu zostali poinstruowani, że w przypadku wystąpienia niepokojących objawów nie powinni przychodzić do pracy, powinni pozostać w domu i skontaktować się telefonicznie ze stacją sanitarno-epidemiologiczną, oddziałem zakaźnym, a w razie pogarszania się stanu zdrowia zadzwonić pod nr 999 lub 112 i poinformować, że mogą być zakażeni koronawirusem.
  3. Na bieżąco śledzone są informacje Głównego Inspektora Sanitarnego i Ministra Zdrowia, dostępne na stronach  gis.gov.pl  lub https://www.gov.pl/web/koronawirus/, a także obowiązujących przepisów prawa.
  4. W przypadku wystąpienia u pracownika wykonującego swoje zadania na stanowisku pracy niepokojących objawów sugerujących zakażenie koronawirusem należy niezwłocznie odsunąć go od pracy i odesłać transportem indywidualnym do domu. Należy wstrzymać przyjmowanie klientów, powiadomić właściwą miejscowo powiatową stację sanitarno-epidemiologiczną i stosować się ściśle do wydawanych instrukcji i poleceń.
  5. Pracownik powinien oczekiwać na transport w wyznaczonym pomieszczeniu, w którym jest możliwe czasowe odizolowanie go od innych osób.
  6. Ustalenie obszaru, w którym poruszał się i przebywał pracownik, przeprowadzenie rutynowego sprzątania, zgodnie z procedurami zakładowymi oraz zdezynfekowanie powierzchni dotykowych (klamki, poręcze, uchwyty itp.).
  7. Stosowanie się do zaleceń Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego przy ustalaniu, czy należy wdrożyć dodatkowe procedury biorąc pod uwagę zaistniały przypadek.

 

Kontakt bezpośredni:

Jeśli potrzebujesz pomocy, lub masz jakiekolwiek pytania do nas odnośnie rezerwacji czy środków ostrożności, skontaktuj się z nami pod numerem telefonu: +48 18 540 59 69  lub mailowo pod adresem: rezerwacja@szczawnica-park.pl

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej w Polityce prywatności.

OK, zamknij